mandi Sungai

| Date: 2009/04/12 |
Photobucket
kontrol ayu konon..but dady always love you iqah..

Photobucket

P
ercutian mengejut hari ini, bersama keluarga aku dan jiran seTaman dengan aku berkelah di sungai Siputeh, Sungai Bayor, Selama.

Photobucket
setup tempat untuk berkelah dahulu

Photobucket
sempat ambil gambar rama-rama di sini

Photobucket
makan dulu

Photobucket
lepas makan baru mandi

Photobucket
ni buah keluduk A.K.A buah blue berry malaysia..memang manis buah ni..macam buah blue berry jugak

Photobucket
di sinilah puncanya air terjun yang mengalir di sungai siputeh, tempat kami mandi manda tadi, Lata Rambong, kira-kira dalam 4km dari sungai siputeh, kena naik bukit sikit nak ke sini, memang derazz dan esktrem air sungai ni, tak sesuai untuk mandi manda, Selama memang ada banyak lagi air terjun untuk membawa keluarga bercuti dan berkelah di sini..

9 comments:

CikYana(",) said...

wah beshnye pegi picnic
lme x g picnic
hikhikhik

fysal said...

memang best yana..dah lama planning nak gi berkelah, tapi x de member nak gi..kebetulan hari ni jiran ajak plak..tu yang gi tu

JAMILKUCING said...

Askm

alah ko buat aku tak sabar nak balik selam la. sungai seputeh aku pergi 28 tahun yang lalu. entah jambatan gantung tu ada lagi tak entah le.

*shay* said...

wah seronok jerk nampak iqah tu... :D

fysal said...

jambatan gantung tu ada lagi..

sekali sekala bagi iqah seronok..hehehe

echah_syed said...

bestnyer mandi sungai..

buah tu combi selalu mkn masa kecik2 dulu bila kami masuk hutan mandi sungai..masa tu combi dok redang panjang..

buah keluduk atau keduduk..mcm dekat2 bunyinyer ekk.

dah hampir 30++ tahun tak gi redang panjang..mcmana rupanyer dah.. :)

JAMILKUCING said...

Abg jamil kalau balik mesti pi rantau panjang rumah cikgu abg jamil cikgu ibrahim.ateh kagi dah lama tak pi.kali ni nak cuti seminggu balik doks elama nak jalan puas paus.nak buat treler untuk belakang kereta jamil.nak bawa balik skuter dengan basikal. di selama nak ronda puas puas.sampai orang selama benci.

fysal said...

ntahlah fysal dengar jiran fysal kata buah keluduk..hehehe..


balik nnt roger2 sama

JAMILKUCING said...

Bukan buah keluduk.tapu keduduk.apa la. nak jadi orang selama konon cheh..

Mesti punya.aku akan berhenti depan hospital tu.aku akan jerit. anak selama dah balik.hang nak tengok pelesit selama dulu. hahahaha

 
Copyright @ 2009 In My Life: mandi Sungai | Design By: iEn | Best Resolution: 1024x768px | Best View: Best View: Firefox | Top